Honden- en kattenvoermerk Edgard & Cooper kiest pr-bureau 2twintig PR

Rotterdam, 13 oktober 2020 – Het purpose driven honden- en kattenvoermerk Edgard & Cooper heeft na een uitgebreide pitch gekozen voor 2twintig PR. Doel van de opdracht is om meer zichtbaarheid te geven aan het relatief nieuwe merk in Nederland middels storytelling en een earned media aanpak. In het traditionele schap van honden- en kattenvoer is Edgard & Cooper met haar originele verpakkingen en brokken van 100% verse ingrediënten een opvallende speler. ‘2twintig PR wist ons te overtuigen met hun doordachte strategie en creatieve PR-aanpak. Dit in combinatie met hun uitgebreide trackrecord in media en bij social influencers en hun positieve energie, maakt ons tot een goede match’, aldus Tanya Korpershoek en Marjolein Crul, verantwoordelijk voor de marketing van Edgard & Cooper in Nederland.

2twintig PR heeft een content gedreven campagne ontwikkeld waarbij het merk meer zichtbaarheid gaat krijgen in Nederland. ‘‘In de afgelopen jaren zag je weinig nieuwe merken in het honden- en kattenvoer segment. De purpose driven start-up Edgard & Cooper sluit naadloos aan bij de huidige tijdgeest. Niet alleen voor ons eigen voeding kiezen we meer bewust voor natuurlijk, eerlijk & gezond, ook voor onze huisdieren willen we dat. We zien daarom veel kansen om dit sympathieke merk meer zichtbaarheid in Nederland te geven”, zo zegt Arianne Beekman, één van de partners van 2twintig PR.

2twintig PR is een full service PR-bureau gevestigd in de grootste havenstad van Nederland, Rotterdam. Dit jaar bestaat het bureau 15 jaar en heeft in die tijd veel kennis en ervaring opgedaan door het werk voor zowel opdrachtgevers in FMCG (o.a. Calvé, Robijn, Haribo, Mora, Iglo, Johma en Verkade) en zakelijke dienstverlening (o.a. KPN, Page Group en NN) als voor mooie consumentenmerken zoals bol.com, Nintendo en Playmobil en upcoming brands in Nederland zoals Gimber, Huski Chocolate en Pillows Hotels. Vraagstukken hebben allemaal een reputatie-aspect in zich en variëren van het genereren van zichtbaarheid voor productintroducties en crisiscommunicatie rondom recalls en reorganisaties tot influencer marketing, duurzaamheidscommunicatie-uitdagingen en advisering over internal branding.

Over Edgard & Cooper

Edgard & Cooper is opgericht door de twee Belgische ondernemers Louis Chalabai en Koen Bostoen. Zij zijn de eigenaren van de honden Edgard en Cooper en verbaasden zich over het gebrek aan smakelijke en gezonde opties in de diervoedingssector. In 2016 lanceerden zij daarom een vers en voedzaam productaanbod onder de namen van hun honden, Edgard & Cooper. Inmiddels biedt de purpose driven start up een breed assortiment honden- en kattenvoer van 100% natuurlijke ingrediënten waaronder veel vers vlees. Met haar passie voor duurzaamheid is het ook het eerste Europese merk waarvan de verpakking van honden- en kattenbrokken is gemaakt van 100% biologisch afbreekbaar materiaal. Edgard & Cooper doneert bovendien 1% van zijn jaarlijkse omzet aan de Edgard & Cooper Foundation, een goed doel met als missie het leven van honden en katten vandaag nog te verbeteren om onrecht van morgen te vermijden. Tot nu toe doneerde het merk bijna een ton aan de Dog Care Clinic in Sri Lanka.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):Voor meer informatie kunt u contact opnemen met 2twintig public relations, Arianne Beekman, 010 280 1555 / arianne@2twintig.nl.