Stichting Het Vergeten Kind bezorgt 1.000 kwetsbare gezinnen een Heppie momentje thuis tijdens lockdown

Ambassadeurs Jamai Loman & Angela Schijf toveren een lach op kindergezichtjes met Heppie Boxen

Utrecht, 3 februari 2021 – Stichting Het Vergeten Kind verrast tijdens de campagne ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’ kinderen met de Heppie Box, zodat ze thuis fijn kunnen knutselen en met het gezin leuke activiteiten kunnen doen. De box is speciaal door vrijwilligers van de stichting samengesteld. De inhoud is erop gericht om het hele gezin een moment van ontspanning en aandacht te bezorgen. De doos bevat namelijk niet alleen spelmateriaal, maar ook instructies voor ouders en/of verzorgers om er een echte leuke activiteit van te maken. Activiteiten die ze zelf misschien niet hadden bedacht. Zo ontstaan er positieve ervaringen tussen kinderen en hun verzorgers.

Ambassadeurs Jamai Loman en Angela Schijf delen Heppie Boxen uit namens Stichting Het Vergeten Kind

“Echt weer even kind zijn; even geen zorgen en verdriet”

Normaal gesproken organiseert de stichting tijdens de Week van Het Vergeten Kind (29 januari t/m 4 februari) een groots kinderevent. Dat is dit jaar door de coronamaatregelen helaas niet mogelijk. In plaats daarvan bezorgt Het Vergeten Kind bij 1.000 gezinnen uit vijftien gemeenten een mooie verrassing thuis: de Heppie Box. Zo hoopt de stichting met een gemiddelde van twee kinderen per gezin ongeveer 2.000 kinderen te bereiken.

Jamai Loman, ambassadeur van de stichting: “Vorig jaar sloten we de Week van Het Vergeten Kind af met Heppie Factory; een spetterend feest voor kinderen in Nederland die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Een dag vol kinderplezier en feestvieren. Dat is zo ontzettend belangrijk voor deze kinderen: even geen zorgen, geen verdriet, gewoon kind zijn. Ambassadeur Angela Schijf vult aan: “Corona of niet: dat weerhoudt ons niet om kwetsbare kinderen in het zonnetje te zetten! Nu we geen kinderevent tijdens de Week kunnen organiseren en ook de Heppie Vakanties & Weekenden begrijpelijkerwijs niet mogen doorgaan, hebben we een creatieve oplossing gevonden! Als de kinderen niet naar ons kunnen komen, dan komen wij met de Heppie Boxen naar de kinderen toe!”

Majus, Gina en Adam dolblij met Heppie Box

Agenderingscampagne ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’NHet uitdelen van de Heppie Boxen vindt plaats tijdens de campagneperiode (van 29 januari t/m 4 februari). Met de landelijke campagne ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’ vraagt Stichting Het Vergeten Kind aan heel Nederland om achter deze kinderen te gaan staan en op www.hetvergetenkind.nl een hart achter te laten op de kaart van Nederland. Gesterkt door alle aandacht voor dit thema en de ‘hartensteun’ uit het land kan de stichting gemeenten, scholen en jeugdzorg krachtiger aansporen om het isolement van deze kinderen te doorbreken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Einde bericht

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Over Het Vergeten Kind

Het Vergeten Kind geeft support aan en komt op voor de duizenden kinderen in Nederland die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Soms is de situatie zo ernstig dat deze kinderen niet meer bij hun ouders  wonen. Het doel van de stichting is dat ze zich gehoord en gezien voelen, op een veilige en stabiele plek wonen en  zich positief kunnen ontwikkelen. Zodat ze hun eigen plek vinden in demaatschappij. Om dit te bereiken organiseert  Het Vergeten Kind impactvolle programma’s en projecten die bijdragen aan een stabiel en veilig thuis voor alle  kinderen in Nederland.

Over de Heppie Box

In Nederland wonen duizenden kinderen voor wie een vakantie of weekendje weg niet vanzelfsprekend is. Terwijl het juist voor hen zo belangrijk is om even te ontsnappen uit hun thuissituatie. Even een andere omgeving, boordevol positieve aandacht, plezier en warmte. Stichting Het Vergeten Kind organiseert speciaal voor deze kinderen Heppie-activiteiten, onder andere de Heppie Vakanties & Weekenden. Helaas gooide in 2020 COVID-19 roet in het eten voor kinderen die zich enorm verheugd hadden op een onbezorgde tijd bij Heppie. Om hen toch dat Heppie-gevoel te geven, ontwikkelden we speciaal voor hen de Heppie Box.

De Heppie Box is bestemd voor kinderen van 6 tot en met 15 jaar die een moeilijke thuissituatie hebben of niet meer thuis wonen. De Box is zo samengesteld dat niet alleen het kind er plezier van heeft, maar het hele gezin. De Heppie Box is meer dan een kind uit onze doelgroep een fijn moment bezorgen. We willen dat deze kinderen – die vaak verkeren in stress, angst en isolement-– zich meer ontspannen en plezier ervaren. Door het ontvangen van een Heppie Box bieden we deze kinderen een fijn moment. We weten ook dat positieve momenten met het gezin of de buurt bijdragen aan het welbevinden van kinderen. En ze zich daardoor beter kunnen ontwikkelen tot een veerkrachtig individu.

Persmateriaal

Bij dit persbericht horen verschillende materialen die te vinden zijn op hetvergetenkind.nl/persweek2021. Je vindt hier het onderzoek ‘Ik voelde me alleen en dacht dat ik niet goed genoeg was’, de bijbehorende factsheet en de aanbevelingen voor gemeenten om te komen tot een sociaal netwerk.

Contactgegevens (niet voor publicatie)

Neem voor meer informatie en beeldmateriaal contact op met:

Maxime van der Ploeg: pers@hetvergetenkind.nl/06 39 06 07 65