Ondernemen, ontmoeten en ontspannen in gerevitaliseerd WTC

Masterplan WTC Rotterdam stap dichterbij met komst brasserie Jules

Rotterdam, 26 juli 2021 – Werken op kantoor is door de corona-pandemie structureel veranderd. Kantoren zullen de komende jaren naast werkplekken ook ontmoetingsplekken worden waar mensen misschien niet meer dagelijks naartoe komen om te werken, maar meerdere keren per week zijn om collega’s en relaties te ontmoeten. Goede horecafaciliteiten zijn daarbij onmisbaar. World Trade Center Rotterdam is – als zakelijke hub in het centrum van Rotterdam – dan ook heel blij met de komst van Brasserie Jules, het nieuwe broertje van de bekende en geliefde Rotterdamse Brasserie Pierre.

“Ons iconische gebouw wordt op dit moment compleet gerevitaliseerd. Hartje centrum werken in een aantrekkelijke omgeving van internationale allure, dat kan bij ons. Het vernieuwde WTC is , naast de beschikbaarheid van hoogwaardige kantoorruimten, voorzien van diverse faciliteiten en services zoals een hotel en de nieuwe vestiging van Vondelgym. De komst van Brasserie Jules is één van de kronen op ons werk en daarmee een belangrijke mijlpaal in de realisatie van het Masterplan van WTC Rotterdam”, aldus Eveline Steenbergen, Managing Director van WTC Rotterdam en WTC The Hague.

Brasserie-klassiekers op het bordes

Alle bezoekers van WTC Rotterdam - waaronder medewerkers van de grote corporates, creatieve bedrijven, start-ups en zzp’ers die er gevestigd zijn, maar ook voorbijgangers en hotelgasten - kunnen vanaf deze zomer van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat genieten van de Frans georiënteerde brasserie-gerechten met een twist. Het bordes van WTC, dat met haar ligging op het zuidwesten optimaal van de zon kan profiteren, biedt plaats aan 75 tafeltjes. “In de brasserie kunnen ook binnen zo’n 95 gasten ontbijten, koffiedrinken, lunchen, borrelen of dineren. En natuurlijk ontbreekt onze beroemde dadeltaart van Brasserie Pierre niet op de kaart van Brasserie Jules” aldus Leon Kleinekoort, eigenaar van beide brasseries.

WTC Rotterdam nieuwe stijl

De complete revitalisering van WTC is nog in volle gang. In opdracht van Bouwinvest, die WTC in 2014 toevoegde aan het Office Fund, wordt het gebouw zowel van binnen als aan de buitenkant rigoureus aangepakt om aan de laatste normen voor werkplekken én aan de vele duurzaamheideisen te voldoen. Hierbij wordt rekening gehouden met het originele ontwerp van architect Staal en de monumentale betekenis van het gebouw, onder andere door elementen uit het oorspronkelijke design in ere te herstellen. Van receptie tot congreszalen, van gevel tot horeca; alles wordt aangepakt om de meest aantrekkelijke werkplek te blijven voor bedrijven die een ‘state of the art’ locatie in het centrum van de havenstad ambiëren. “Hier wil je gewoon werken, zowel binnen als buiten bruist de energie van een metropool. Ik ben trots op de internationale allure die we met ons Masterplan weer weten terug te brengen naar ons WTC”, aldus Steenbergen.

Over WTC Rotterdam

World Trade Center Rotterdam beschikt over 82.000 m² vloeroppervlak, verdeeld over zes verdiepingen in de Meent Offices & Coolsingel Offices en 23 verdiepingen in de 90 meter hoge toren, High Rise Offices. De hoogwaardige architectuur en de rijke historie leverden World Trade Center Rotterdam de status van Rijksmonument op. WTC heeft een perfecte afwerking en een hoog serviceniveau. De circa 100 huurders zijn stuk voor stuk dynamische en groeiende bedrijven. Waaronder zowel internationaal bekende namen als lokale starters en zowel corporate als creatieve bedrijven. Daarnaast zijn er verschillende zakelijke reizigers en expats die bij WTC Rotterdam een plekje huren. WTC Rotterdam is één van de founding members van de World Trade Centers Association: een mondiaal platform met 320 vestigingen wereldwijd. Naast de huurmogelijkheid van ‘state of the art’ kantoorruimte worden zzp’ers en incidentele huurders voorzien van flexibele werkruimte in het Business Center. Het gebouw staat bekend om het hoge voorzieningenniveau met onder meer een hotel met 168 kamers, een congrescenter, de Koffiesalon, een Art Gallery, Vondelgym, bedrijfsrestaurant, brasserie Jules, WTC Service Store, parkeergarages en shops.Meer informatie: www.wtcrotterdam.com.