Persbericht

Moederbedrijf van diepvriesmerk Iglo voor het eerst opgenomen in Dow Jones Sustainability Europe Index

29 november 2021, Utrecht - Nomad Foods Limited, het moederbedrijf van Iglo Nederland, heeft dit jaar voor het eerst twee noteringen in de Dow Jones Sustainability Index 2021. Binnen deze index staat het bedrijf op de vierde plaats in de categorie ‘Voedingsmiddelenindustrie Europa’. Wereldwijd staat Nomad Foods op de 14e plaats.

Het is de missie van het moederbedrijf van Iglo om producten op de markt te brengen die goed zijn voor mens en planeet. Zo is alle in Nederland verkrijgbare vis MSC of ASC gecertificeerd, werkt het bedrijf met strikte principes op het gebied van landbouw én lanceerde het onlangs onder de naam Green Cuisine een complete range plantaardige producten. “Onze voortdurende inspanningen in combinatie met de duurzaamheidsvoordelen van onze diepvriesproducten, zijn nu erkend door de DJSI en dat is geweldig nieuws. Toch blijven we in Nederland nuchter, want we zijn er nog niet. We hebben nog genoeg plannen en ideeën om ons aandeel op het gebied van duurzaamheid te vergroten”, aldus Michel Acda, General Manager van Iglo Nederland.

Nomad Foods scoort in de Index wereldwijd 54 punten van de 100, ruim boven het sectorgemiddelde van 25. Het behaalde ook topscores in 'Health & Wellbeing' en 'Environmental Reporting' en verbeterde haar score in zestien andere categorieën, waaronder 'Human Capital Ontwikkeling', 'Customer Relationship Management' en 'Supply Chain Management'. Acda: "We zijn er trots op onderdeel te zijn van een bedrijf dat zich continue verbetert, wat ertoe heeft geleid dat Nomad Foods Limited  is opgenomen in de DJSI Europe Index.''

Over Nomad Foods

Europa’s toonaangevende bedrijf in diepvriesproducten, Nomad Foods, heeft een uitgebreid portfolio iconische merken, waaronder Birds Eye, Findus, Iglo, Aunt Bessie's en Goodfella's. Het bedrijf maakt al generaties lang deel uit van maaltijden van miljoenen gezinnen. Nomad Foods heeft haar hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. Aanvullende informatie is te vinden op www.nomadfoods.com

Over de Dow Jones-duurzaamheidsindexen

De DJSI, werd in 1999 gelanceerd. Het is een reeks benchmarks op het gebied van duurzaamheid, op zowel landelijk, regionaal en mondiaal niveau.De DJSI past een transparant, op regels gebaseerd selectieproces toe op basis van de S&P Global ESG Score van bedrijven. Deze score is gebaseerd op de jaarlijkse S&P Global Corporate Sustainability Assessment (CSA). Deze bestaat uit een uitgebreide vragenlijst die zowel openbare als niet-openbare gegevens beoordeelt die door de deelnemende bedrijven zijn ingediend. Dit jaar werden meer dan 10.000 beursgenoteerde bedrijven uitgenodigd om deel te nemen aan de S&P Global CSA.

Voor de volledige resultaten en lijst van DJSI (ENG): www.spglobal.com/esg/csa/

Voor meer informatie over de DJSI-methodologie (ENG): www.spglobal.com/spdji

Voor de volledige Dow Jones Sustainability Europe Index (ENG): www.portal.csa.spglobal.com/survey/documents/DJSIComponentsEurope__2021.pdf