OMODA's wereldwijde exportverkoop stijgt in november tot 12.148 auto’s

Verkoop bevestigt de potentie van het nieuwe automerk

Rotterdam, 11 december 2023 - OMODA, het nieuwe automerk dat in april 2024 in Nederland wordt gelanceerd, rapporteert 12.148 verkochte producten wereldwijd in november. In totaal zijn er sinds de introductie van het merk 134.078 auto’s verkocht; een duidelijk teken van stabiele groei voor het nieuwe merk. De resultaten tonen niet alleen aan dat OMODA zelf vastberaden is om wereldwijd uit te breiden, maar benadrukken ook het vertrouwen dat diverse sectoren hebben in de producten van OMODA.

In november heeft OMODA opvallende resultaten geboekt in verschillende markten, waaronder Oost-Europa, Azië-Pacific, Centraal- en Zuid-Amerika. Het nieuwe crossover-SUV-merk van OMODA blijft gestaag terrein winnen in belangrijke markten door hoge kwaliteit te leveren in combinatie met een vernieuwende visie op toekomstige mobiliteit voor automobilisten over de hele wereld.

OMODA wint prestigieuze prijzen – nominatie voor World Woman Car of the Year Awards

In de afgelopen maanden heeft OMODA diverse prijzen in de wacht gesleept die het succes van het merk onderstrepen. In Maleisië won het onder meer de prijs voor de 'Beste Middenklasse Crossover/SUV' van Star Media Group en de prijs voor de 'Beste 5-persoons SUV'-tijdens de jaarlijkse Editors' Choice Awards. Op 9 november werd de OMODA C5 genomineerd voor de World Women Car of the Year (WWCOTY) awards. Deze prestigieuze nominatie is een erkenning van de 15-koppige jury van vrouwelijke professionals uit de motorsport en automotive industrie voor OMODA's kwaliteit en innovatie. Het weerspiegelt ook OMODA's aandacht voor de groeiende ‘She Economy’, waarbij bedrijven hun klanten meer benaderen en producten meer ontwikkelen vanuit een vrouwelijk perspectief.

Wereldwijde uitbreiding en toekomstplannen

Naast de prijzenregen heeft OMODA haar wereldwijde aanwezigheid gestaag uitgebreid. Met een succesvolle lancering in Chili heeft OMODA zich al gepositioneerd in meer dan tien landen, op verschillende continenten. Er liggen veelbelovende plannen op tafel voor verdere expansie in landen zoals Nederland, Nieuw-Zeeland en Brazilië. Naar verwachting zal het merk in 2024 nog meer dan 20 landen betreden. Naar verwachting zijn de eerste twee modellen van OMODA vanaf april in Nederland verkrijgbaar. In lijn met de groeistrategie blijft OMODA zich richten op productinnovatie, kwaliteitsverbeteringen en het verbreden van hun marktinzichten om nieuwe markten te verkennen en wereldwijde erkenning te verkrijgen.